Home   המלצות

המלצות

אני אמא לילד כבן 10 עם הפרעה התפתחותית רחבת היקף כולל בעיית תקשורת. חשוב לציין שהאינטילגנציה תקינה  אך היה קיים קושי בהבנת הנקרא, בעיות בשליפה של מילים, והבעת רצף. בני לומד בכיתה קטנה בבית ספר רגיל.
הגעתי לאביבה דרך המלצה של אמא שסיפרה לי שבנה בגן חובה במסגרת טיפולית והודות לאביבה הילד שלה התקדם וסגר פערים. לפגישה עם אביבה התבקשנו להביא אבחונים וסיפרנו על הילד וקשייו. אביבה הסבירה לנו מה יהיה תהליך העבודה שלה.
בני נפגש עם אביבה כבר בחופש הגדול ומאז אנו מגיעים אחת לשבוע באופן קבוע. הוא מאד נקשר אליה ומאד אוהב את המפגשים אתה ולא מוכן לוותר על אף מפגש.הוא התקדם מאד ורכש ביטחון בקריאה ואף התחיל לקרוא ביוזמתו לפני השינה. יש שיפור בהבנת הנקרא ובמהלך השנה התחיל להשתלב בשני מקצועות בכיתה גדולה. הודות לניסיון רב השנים שיש לאביבה עם ילדים, הנועם, הסבלנות הרבה, החום והאהבה וכמובן המקצועיות בני התקדם רבות.

בתנו בת ה-8 הגיעה אל אביבה במטרה לשפר 2 תחומים. האחד-יכולת ריכוז וארגון, והשני-הפן החברתי. לאחר מספר חודשים אצל אביבה הרגשנו בשיפור אצל הילדה בשני התחומים. אביבה לימדה אותה תרגילים והקנתה לה כלים ששיפרו את יכולת הריכוז שלה בהכנת השיעורים, ההקשבה בכיתה וכן בארגון התיק לבית הספר. בצד החברתי, אביבה שמשה כמאמנת אישית ובאמצעות משחקים שונים ומשימות, הקשיים החברתיים שהיו לבתנו בתחילת השנה הלכו ופחתו והיא שיפרה את קשריה עם הבנות בכתתה. אין ספק שבזכות השקעתה הרבה של אביבה והיותה מאד מקצועית ואכפתית- התהליך הצליח.

הגענו אל אביבה מבולבלים וחסרי אונים עם בתנו בת ה-8, לאחר כשנתיים של דילמות איך והיכן לטפל בבעיותיה ובעיקר, ממה הן נובעות.
הבעיות החלו באמצע כיתה א'. היה זה תהליך של התדרדרות שנמשך והתעצם בכיתה ב'.
היא החלה לפתח תסמינים של חוסר קשב וריכוז – זזה וקיפצה כל הזמן, לא הצליחה להתרכז במשימות כמו הכנת שיעורי בית, קימה בבוקר והתארגנות לביה"ס בבוקר ולקראת שינה בערב. כל פרויקט נמשך זמן רב והצריך תזכורות רבות. מורותיה לא הבחינו בקשיי הלמידה שלה משום שלא היו לה בעיות התנהגות במסגרת הבית ספרית. מאוחר יותר החלו, במסגרת המשפחתית, בעיות התנהגותיות קשות, שבאו לידי ביטוי בפרצי זעם, חוסר הקשבה והתחצפות.
מאחר שהסיבה לקשיים ולבעיות היתה יכולה לנבוע מרקע פסיכולוגי ורגשי ולא מרקע נוירולוגי – החלטנו, בהמלצת המחנכת, לחכות מעט כדי לראות אם תצליח להתגבר עליהם בעזרתנו בלבד. לאחר חצי שנה הבנו שהבעיה לא תסתדר מעצמה ושהיא בעצם מחריפה עם הזמן – קריאתה היתה איטית, תרגילי חשבון הלחיצו אותה והיא איבדה לחלוטין את הביטחון העצמי.
בכיתה ב', בתנו ביקרה אצל מרפאה בעיסוק שטענה שביכולתה לעזור לה. לא ראינו כל הטבה והיינו מיואשים ומתוסכלים מחוסר הידיעה מה עלינו לעשות.
החלטנו לפנות אל אביבה בעקבות המלצות שקיבלנו מהורים לילד שטופל על ידה בהצלחה רבה. במקביל להתחלת העבודה עם בתנו, אביבה הנחתה אותנו כיצד לפעול – הן במסגרת הבית ספרית והן בכל הקשור לאבחונים הנדרשים כדי להבין את מקור הבעיות והקשיים.
היום, לאחר מספר חודשי טיפול, אנו מזהים שיפור ניכר בנכונות ובמוטיבציה של בתנו לעמוד במטלות שלה (קימה בבוקר, התארגנות מהירה ועמידה בזמנים, הכנת שיעורי בית), הביטחון העצמי שלה התעצם וניכר שיפור רב בהישגיה הלימודיים.
ניכר שאביבה נתנה לה כלים להתמודד עם בעיות הריכוז. גם בעניין ההתנהגות, כלפינו ההורים וכלפי הסביבה, חל שיפור, וניכר שהיא מתאמצת לשלוט בכעסיה – הרבה בזכות האימון האישי שעברה עם אביבה.
כמובן, שהתהליך כולו מלווה בעליות לצד ירידות ובד בבד עם ההתקדמות ישנה לעתים גם נסיגה שמולידה תסכול, אבל אנחנו חשים בשינוי החיובי שחל בבתנו בזכות העבודה עם אביבה.
אביבה דואגת להתעדכן כמעט באופן יומיומי על ההתנהלות של בתנו. היא מלווה אותנו בעצה טובה ובעידוד, מציעה פתרונות לבעיות שמתעוררות – והכל תוך הקשבה, רגישות ואווירה נעימה שמחלחלת גם לבתנו.
בתנו אוהבת מאוד את המפגשים עם אביבה ומתייחסת אליהם כמו אל חוג מהנה ולא כאל מטלה. היא נהנית לספר על החוויות מהמפגש וניכר שהיא מתאמצת מאוד שלא לאכזב את אביבה. החיוך שנסוך על פניה כשהיא יוצאת ממפגש שכזה – אומר את הכל…

רות ועדי

Smiley face

אביבה קריבוס