Home   סיפורי מקרה

סיפורי מקרה

סיפורה של רוני

רוני הגיעה אלי לקראת סיומו של הסמסטר הראשון של כיתה ז', ממש לקראת יום חלוקת התעודות. רוני ספורטאית מצטיינת, ילדה נחמדה ונעימה ששיתפה פעולה לאורך כל התהליך הטיפולי. לרוני היו קשיי למידה והם ניכרו בהרבה תחומים. הקשיים באו לידי ביטוי בציונים לא מספקים ואלו בתורם השפיעו על בטחונה העצמי, שירד ככל שחשה שאיננה מצליחה בלימודים. רוני נמנעה מלהצביע בכיתה וגם לא מצאה בתוכה כוחות להשיב לשאלות המורים והפחד מכישלון החריף. לאורך כל השנים היא קיבלה עזרה בשעורי בית באופן פרטי אך זה לא הביא לתוצאות חיוביות משמעותיות.

בסמסטר הראשון קרוב לתחילת עבודתי איתה היא קיבלה תעודה עם ממוצע ציונים שלילי. האימא הייתה די נואשת. התחלנו בטיפול בשיטת רביב. כבר לאחר 6 מפגשים התחילה רוני לצבור ביטחון, לענות על שאלות המורים בכיתה ואף להצביע מיוזמתה, מה שעורר תמיהה והתפעלות מצד חבריה. רוני תרגלה גם בביתה מידי יום ביומו את התרגילים ובכך אפשרה לי להתקדם איתה ביתר מהירות. במהלך המפגשים בשיטת רביב שילבתי גם הוראה מתקנת בהבנת הנקרא ובכתיבה וגם בתחומים אלו הגיעה רוני לכדי תוצאות טובות. רוני הייתה מדווחת לי בשמחה על הצלחה בציוני המבחנים. שוחחתי עם מחנכת כיתתה, שבדקה עם כל המורים המקצועיים על מצבה של רוני ועדכנה אותי על כך שחל שיפור רב בכל המקצועות האורייניים. בסוף השנה קיבלה רוני תעודה עם ממוצע ציונים 75 וההצלחה גרמה לה להציב לעצמה מטרות נוספות לקראת שנת הלמודים הבאה.

רוני השתפרה בהישגיה לבלי הכר, מה שהביא לעלייה בשיפור מעמדה החברתי. רוני הייתה צריכה להמשיך ולהשקיע גם בכיתה ח ' – אך נקודת הפתיחה שלה הייתה שונה וטובה הרבה יותר.

סיפורו של גל

כשגל הגיע אליי הוא היה באמצע כיתה ד'. הוא אובחן עם בעיות קשב. גל היה ילד חולמני שמתקשה להתרכז, וזקוק כל הזמן לליווי ותמיכה של אמא שלו בשעורי הבית. כמו כן, היה לגל קושי בהתארגנות שבא לידי ביטוי בעיקר בבוקר, בזמן שהיה צריך להתכונן לבית הספר. במהלך הטיפול עבדנו על שינוי ושיפור בעזרת אימון אישי ושיתפתי בכך גם את ההורים. לימדתי את גל נשימות מעוררות שעזרו לו להישאר מרוכז בכיתה ואלה שימשו אותו גם בבית כאשר הכין שיעורים. במהלך הטיפול הצלחנו להביא את גל למצב שבו הוא לוקח יותר אחריות, מכין שעורי בית בכוחות עצמו ומגלה יותר יוזמה ועצמאות. גל מאד השתפר בתפקודו הן בבית והן בבית הספר.

סיפורו של תומר

תומר הגיע אליי כאשר היה בכיתה ב', ממש בסמוך לתחילת שנת הלימודים, לאחר שאובחן כבעל לקויות למידה והפרעות קשב. בעבודה עם תומר שילבתי טיפול בשיטת רביב ולאחר כ- 6 מפגשים התחלתי לשלב גם הוראה מתקנת בהבנת הנקרא, הבעה בעל פה ובכתב. השילוב בין שתי השיטות הוכיח את עצמו – ללא כל ספק. הוא מאוד גיוון את המפגש, ותומר היה מגיע אלי מאד שמח ומחוייך, חדור מוטיבציה ורצון ליטול חלק פעיל במפגש. במהלך הטיפול דיווחו לי תומר ואביו על שיפור רב שחל אצלו בלמידה, בהבנת החומר ובמבחנים. כשתומר הגיע אלי הוא היה חסר בטחון וזה בלט מאוד: תומר נטה לדבר בלחש והפיק בעיקר משפטים קצרים ובלתי שלמים. במהלך הטיפול דיווח לי האב כי תומר הרבה יותר בטוח בעצמו, מטייל עם האבא ולא מפסיק לדבר ולתאר דברים בשטף קולח. גם אני חשתי כ י תומר מדבר בביטחון עצמי רב יותר. שמתי לב כי תומר מבטא את עצמו ומשתף אותי בחוויותיו. כאשר הוא הגיע אליי חשתי בדלות שפתו ולכן במהלך המפגשים עבדתי בין היתר גם על העשרה שפתית. חיזקנו את הזיכרון החזותי והשמיעתי, חשיבת רצף ועוד. כיום, אין מקום לספק – תומר הגיע להישגים טובים יותר ובמידה רבה בזכות השילוב בין השיטות.






 
Smiley face

אביבה קריבוס