Home   ייעוץ שינה לתינוקות   לילה טוב מתחיל בהורים

לילה טוב מתחיל בהורים

הזכויות שמורות - אין להעתיק או לשכפל
תינוק בא לעולם במזל טוב. התרגשות, חשש, התאהבות, וכמובן דאגה אינסופית שלא תיעלם מעתה ואילך ותכוון כל כולה לרווחתו. סדר היום משתנה באופן מיידי, כמו גם סדר הלילות. באמצעות ייעוץ שינה בשיטת "לילה טוב" העייפות המצטברת תצטמצם למינימום והמעבר לשגרת שנת לילה ארוכה, נינוחה ובעיקר, רצופה, יהיה קצר ומהיר יותר ממה שחשבתם לעצמכם.

להורים, אם מישהו חשב אחרת או פקפק בכך, יש את התפקיד הקריטי ביותר בתהליכי השינה של התינוק. כאשר אין הקפדה על סדר קבוע ומאורגן של היום והערב, כך גם הלילה מהווה, מבחינת התינוק, חלק סטנדרטי מהיום והוא לא מתרגל להאט או להסתגל למצב של האטה בשעות החשיכה. המעבר מהמולת היום לרוגע של הלילה חייב להיעשות באופן רציף ובצורה ריטואלית, כך שלאורך תקופה, לא ארוכה במיוחד, הילד כבר יבין בעצמו כי ברגע שמתמלאת האמבטיה או שמכבים את האור בחדרו, הגיע הזמן להתכונן ולהיערך לשנת הלילה הנינוחה והרגועה.

טעות נפוצה שעושים הורים, במיוחד הורים צעירים לילד ראשון, היא שינוי כל הרגליהם והתנהלותם לטובת הילד ובכלל זה שמירה על דממת אלחוט בכל הבית, עמעום האורות ואפילו החזקת הילד על הידיים, כי "כך הוא נרדם וכך הוא מרגיש הכי טוב". זוהי, כאמור, טעות מפני שההתנהגויות האלו ישתרשו ויהפכו לנורמטיביות עבור התינוק וקשה יהיה לשנות אותן ולהרגיל אותו לסוג אחר של התנהגות.

ההמלצה הטובה ביותר הקשורה לייעוץ שינה בשיטת "לילה טוב" היא להרגיל את הילד למצב של הרדמות עצמאית, רגועה ורצופה בחדרו ובמיטתו. ברגע שהוא יידע להבחין בין ריטואל השינה הקבוע שלו לבין מעברו למצב של שינה, וברגע שיבין כי ההורים דבקים בכך ולא חורגים מהריטואל, אזי התהליך כולו יהפוך למהיר, לנעים ולבריא יותר, גם עבורו וגם עבור ההורים שישמחו לעבור לשעות שינה  ארוכות יותר ורצופות.

אני בטוחה כי בעזרת תהליך ייעוץ שינה בשיטת "לילה טוב" אסייע לילדכם ולכם ההורים להתגבר על הקשיים ולהחזיר למשפחה את לילות השקט והרוגע המיוחלים.





 
Smiley face

אביבה קריבוס